Vorig jaar was het al een item: Moët Ice Impérial, de eerste champagne ter wereld die met ijs wordt gedronken. Deze zomer wordt hij opnieuw gelanceerd, een champagne die gedronken MOET worden met ijsblokjes. Ik heb zo mijn vraagtekens bij het persbericht dat ik vandaag ontving, maar lees eerst zelf maar:
“Deze frisse blend van het beroemde champagnehuis Moët & Chandon is een van de grootste innovaties in de geschiedenis van de champagne. Moët Ice Imperial staat voor een nieuwe champagnebelevenis door sensaties van heldere frisheid en krachtige tropische fruitaroma’s. De smaak blijft dankzij een rijke blend optimaal behouden bij toevoeging van ijs. Moët Ice Impérial is de perfecte aanvulling op spontane, feestelijke momenten overdag op chique en zonnige hotspots in meer dan 30 steden over de hele wereld.
Fun & Fresh
Geheel in lijn met Moët & Chandon’s traditie van innovatie, zoekt Moët Ice Impérial de grens op in de traditionele wereld van de champagne. Een unieke champagne ervaring die liefhebbers uitnodigt om de frisheid van een koel drankje en the fun van een spontaan overdags feestje te ontdekken. Een nieuw ‘champagne moment’ is geboren. Speciaal gemaakt om overdag van te genieten met vrienden op exclusieve en trendy bestemmingen. Van de Beach clubs van
Acapulco, Rio de Janeiro en Saint-Tropez, tot op de VIP-dakterrassen van hippe gelegenheden in LA en Sydney. Met Moët Ice Impérial versterkt Moët & Chandon dé belevenis van de zomer.
N(Ice) to know
Moët Ice Impérial wordt geserveerd in grote, witte cabernet-stijl glazen die de frisheid optimaal tot zijn recht laat komen. De elegante fles is – spraakmakend – wit gelakt met een “black tie”, een gouden label en zilveren hals; een karakteristieke uitstraling passend bij een innovatieve en uitgesproken champagne.
Serveer tip: voeg drie ijsklontjes en een favoriete smaak toe, bijvoorbeeld muntblaadjes, frambozen, een zeste limoen of een witte grapefruitschil. Geniet van een glas Ice Imperial bij witvis, zomerse salades en lichte barbecues.
‘De Moët Ice Impérial blend (pinot noir, pinot meunier en chardonnay) heeft een rijke structuur en is specifiek ontwikkeld om de smaakbeleving, met een twist van vers rood fruit, ook bij het smelten van het ijs, te behouden en intensiveren’, aldus Chef de Cave Benoît Gouez.
Moët Ice Impérial is exclusief verkrijgbaar bij de mooiste zomerhotspots in het land, onder meer aan de kust, in de randstad en in het zuiden van het land. Adviesverkoopprijs 49,99 euro. Voor verkooppunten en meer informatie: www.moethennessy.nl
Over Moët & Chandon
Als ‘s werelds grootste champagnehuis neemt Moët & Chandon het voortouw op het gebied van innovatie. Sinds de begindagen van Claude Moët, in 1743, heeft het huis gedurfde stappen genomen en creëerde nieuwe feestelijke tradities, zoals sabrering, champagnetorens en het dopen van schepen. Door Jean-Remy Moët’s expansie naar internationale markten, reeds in de 18e eeuw, wordt Moët vaak aangehaald als ‘s werelds eerste international luxury brand. Met de grootste wijngaard in de Champagnestreek creëert Moët ’s werelds meest geliefde champagne van de allerbeste druiven en terroir die de streek te bieden heeft; dit met één doel: het dagelijks creëren van onvergetelijke, feestelijke momenten over de hele wereld, met de pop van een kurk.”
Moet champagne nu echt op deze manier aan de mens gebracht worden? Popularisering is prima, wat mij betreft, maar dit is toch wel heel erg ‘lucht’ verkopen. Ik juich het toe dat champagne onder de aandacht van een groter publiek wordt gebracht, maar moeten alle clichés over wijn en champagne voor een elitepubliek nu op deze manier bevestigd worden? Wat mij betreft: nee!! Ik probeer de Ice Imperial deze zomer eens te proeven, wordt (misschien) vervolgd.