Wijnkoperij De Gouden Ton heeft op www.degoudenton.nl haar nieuwe website in gebruik genomen. De site heeft het karakter van een online wijnspeciaalzaak. Hierdoor kan nu iedereen genieten van de wijnen van Wijnkoperij De Gouden Ton, dus ook wijnliefhebbers die niet in de buurt van één van de winkels wonen.
Naast het uitgebreide assortiment van 500 wijnen – waaronder vele kleine wijnhuizen en zo’n 100 wijnen van onder de 10 euro – krijgen de bezoekers uitgebreid wijnadvies, worden vergelijkbare wijnsuggesties gegeven en zelfs een voorbeeld van welk glas het beste past bij de keuze. Alle winkels stellen zichzelf even voor, inclusief hun favoriete wijnen. Wie graag proeft, vindt op de site de nodige data van wijnevenementen en informatie over de wijnclubs van Wijnkoperij De Gouden Ton.
Fonger Kranenburg, directeur Wijnkoperij De Gouden Ton, ziet de nieuwe website als een logische aanvulling op de fysieke winkels. Kranenburg: “Wat onze winkels gemeen hebbe, is toegankelijkheid, een uniek assortiment en grote advieskracht. Uitganspunt van onze nieuwe webshop was dat onze klanten ook daar dezelfde keuze en beleving hebben.”
Wijnkoperij De Gouden Ton, een groep van negen wijnspeciaalzaken, werd opgericht in 1870. De winkels beschikken over een uitgebreide selectie wijnen van over de hele wereld en verkopen tevens de kwalitatief hoogstaande Riedel glazen en karaffen.
