[Persbericht]
Champagnehuis Moët & Chandon presenteert vandaag zijn nieuwe brand ambassador: Roger Federer. ‘Deze 17-voudig Grand Slam winnaar heeft een onweerstaanbare combinatie van stijl en succes, is een sportieve winnaar en streeft, net als Moët & Chandon, naar perfectie’, aldus het persbericht. Zo onverschrokken als hij is op het rode gravel, zo gedistingeerd is hij op de rode loper. ‘Het is meer dan een eer om Roger Federer te verwelkomen als ambassadeur van ons merk.’ zegt Stéphane Baschiera, President en CEO van Moët & Chandon. ‘Een verpersoonlijking van een krachtige persoonlijke stijl, generositeit en sprankelende prestaties. Kernwaarden die ons champagnehuis reeds eeuwenlang kenmerken.’
Ook Roger Federer noemt zijn benoeming meer dan eervol: ‘Moët & Chandon staat voor een betoverende traditie, het is dé champagne voor internationale trendsetters. Het voelt als game, set, match!’
Gerenommeerd fotograaf Patrick Dermarchelier is verantwoordelijk voor de ‘smashing’ foto’s van de nieuwe campagne, geschoten in Parijs. De onthulling van Moët’s nieuwe brand ambassador is vanaf vandaag te zien op www.youtube.com/moet met een exclusieve track van Bob Sinclair. (En journalisten wordt verzocht de afbeelding van Scarlett Johansson na 31 december niet meer te gebruiken en online zelfs weg te halen.)
Roger Federer, de winnaar van het afgelopen ABN AMRO World Tennis Tournament, keert in februari 2013 terug om zijn titel tijdens de 40e editie te verdedigen. Moët & Chandon is vanaf 2013 de officiële sponsor van het ABN AMRO World Tennis Tournament. Het toernooi wordt gehouden van 11 tot en met 17 februari 2013 in Ahoy Rotterdam.