Sopexa Nederland zoekt, namens de brancheorganisatie voor landbouwproducten FranceAgriMer, een wijnblogger die actief is op de social media en die wil deelnemen aan een road trip door Frankrijk. De reis door een aantal Franse wijngebieden vindt plaats in het kader van de Europese campagne Wijnen met Stijl van 25 mei tot en met 6 juni aanstaande in het gezelschap van 5 andere wijnbloggers uit België, Denemarken, Duitsland, Engeland en Rusland .
Voor ieder levensstijl is er een Franse wijn: dat is de belofte van de nieuwe generatie Franse wijnproducenten. Om dit aan te tonen, zullen 6 Europese wijnbloggers tien dagen lang door de Franse wijngebieden trekken en verslag doen van hun ervaringen. Tijdens deze reis door de wijngebieden ontmoeten de reizigers wijnproducenten, ontdekken ze verschillende vinificatiestijlen en druivenrassen en uiteraard proeven ze wijnen die representatief zijn voor de huidige wijnproductie . Deze 4 stijlen zijn omschreven als volgt: authentiek naturel, glamour chic, ongecompliceerd en ontspannen en origineel en fun.
Deelnemen, winnen, reizen en sociaal-netwerken
Geïnteresseerde wijnliefhebbers voor wie het internet een speelveld is, kunnen zich vanaf nu kandidaat stellen op de website www.roadtripinfrance.com
De selectiecriteria:
– passie voor wijn
– een vlotte pen
– minstens 2000 lezers (blog), likers , fans en/of volgers,
– geen camera- en microfoonangst
– kennis van de Nederlandse media en journalistieke regels (off- en/of online)
– motivatie en enthousiasme
De missie:
Tijdens de tiendaagse wijnreis doet de Nederlandse correspondent verslag van zijn/haar ontdekkingen op:
– de website www.roadtripinfrance.com in de Nederlandse taal
– zijn/haar eigen blog
– Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Viméo, YouTube, Foursquare, Google+ etc. (afhankelijk van eigen accounts)
– via (content leveren) onze media partner(s)
– de algemene video van de roadtrip (bijdrage aan de 4 afleveringen, een per wijnstijl).
Tour de France in stijl
De tiendaagse reis met een comfortabele bus door een aantal Franse wijngebieden is verdeeld in 4 etappes, elk met de nadruk op een bepaalde wijnstijl:
Loire – Authentiek en Naturel
Bordelais – Glamour en Chic
Languedoc – Ongecompliceerd en Ontspannen
Beaujolais- Origineel en fun
Echter, geen enkele Franse wijnregio produceert slechts één stijl wijn. Om een volledig overzicht te krijgen van de diversiteit aan wijnen in Frankrijk worden ook proeverijen met wijnen uit de andere wijnregio’s gehouden: Elzas, Champagne, Bourgogne, Jura, Savoie, Rhône, Provence, Corsica, Roussillon, Sud-Ouest en Bergerac.
De campagne Wijnen met Stijl
Tijdens de driejarige campagne Wijnen met Stijl ligt de nadruk op de diversiteit en toegankelijkheid van Franse wijnen. De campagneslogan Wijnen met stijl moet de consument van de zes Europese markten aanspreken en het Franse aanbod toegankelijker maken. Wijnen met Stijl toont aan dat Franse wijnen geschikt zijn voor elke moderne levensstijl. Het logo met de Eiffeltoren verwijst naar Frankrijk en de kleuren rood, wit en blauw in de vorm van een lint brengen dynamiek in het modern en multi-inzetbaar logo.
De campagne Wijnen met Stijl wordt in bovengenoemde Europese landen gevoerd door Sopexa in opdracht van de brancheorganisatie voor Franse landbouwproducten FranceAgriMer. De campagne is in 2012 gestart.
Dus, Nederlandse wijnbloggers, meld je aan!
Maddie zegt
Ek asseblief!!! I’m from South Africa, living in Turkey and I can write in Afrikaans too!!! If you need anybody else, I’m in!!
Mariëlla Beukers zegt
Well, Maddie, apply at the website, I should say 😉 The link is in the article.
Mariëlla Beukers zegt
Je kunt de link naar de pagina’s waar je je kunt opgeven in het artikel vinden!