Franse wijnen worden sinds gisteren gepromoot met het wijnspel ‘Wijnen met stijl’. De deelnemers maken kans op een wijnreis naar Frankrijk. Bezoekers van de website www.wines-with-style.com kunnen via een filmpje hun vrienden doen geloven dat ze eigenaar zijn geworden van een wijnkasteel in Frankrijk. Dat château hebben zij dan eerst kunnen personaliseren. De deelnemers kunnen het filmpje delen met hun vrienden via e-mail of via hun eigen profiel op Facebook, Twitter en Google+. De persoon waarvan het filmpje het meest bekeken is, wint een gehele verzorgde reis voor 2 personen naar een Franse wijnregio.
Om een maximum aantal ‘likes’ te verkrijgen kunnen deelnemers de link naar hun filmpjes op de Facebook-pagina van Wijnen met stijl delen. Daardoor maken kans op verschillende Franse “wijnprijzen”.
Dit online wijnspel maakt deel uit van de nieuwe campagne van FranceAgriMer, de Franse organisatie voor de promotie van Franse wijnen, die in zes Europese landen wordt gevoerd: België, Denemarken, Duitsland, Nederland, Rusland en het Verenigd Koninkrijk. Het spel kan gespeeld worden in zes talen.
De komende drie jaar zal de nadruk liggen op de diversiteit en toegankelijkheid van Franse wijnen. De campagne slogan ‘Wijnen met stijl’ moet de consument van de zes beoogde markten aanspreken en het Franse aanbod toegankelijker maken. ‘